LIETUVOS UNIVERSITETŲ MOTERŲ ASOCIACIJOS
ĮSTATAI
- BENDROJI DALIS
1.1.Lietuvos universitetų moterų asociacija (toliau – Asociacija, LUMA) tai ribotos civilines atsakomybes, pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo.
1.2.Teisinė forma – asociacija.
1.3.Asociacija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Asociacijų įstatymu, Civiliniu kodeksu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, nutarimais, teisės aktais ir šiais įstatais.
1.4.Asociacija nuo jo įregistravimo dienos, turi finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą ir sąskaitą banke, įstatymų nustatytą veikimo iniciatyvos bei sprendimų priėmimo laisvę. Už savo prievoles Asociacija atsako tik savo turtu ir neatsako už jos narių prisiimtus įsipareigojimus
1.5. Asociacijos veiklos laikotarpis neribojamas.
- ASOCIACIJOS VEIKLOS TIKSLAI
2.1. Asociacijos veiklos tikslai:
2.1.1. vienyti ir artinti aukštąjį išsilavinimą turinčias moteris, nepaisant rasės, tautybės, religinių bei politinių įsitikinimų;
2.1.2. remti tarptautinį moterų bendradarbiavimą, atstovauti moteris tarptautinėse organizacijose;
2.1.3. kelti kultūrą ir švietimą Lietuvoje;
2.1.4. skatinti moteris intelektualiam darbui ir profesiniam tobulėjimui;
2.1.5. rūpintis moterų ir vyrų lygiateisiškumo įgyvendinimu;
2.1.6. ugdyti pilietiškumą;
2.1.7. rinkti ir skleisti informaciją apie iškilias Lietuvos moteris;
2.1.8. inicijuoti ir vykdyti inovatyvius projektus, sprendžiant socialines visuomenės problemas, prisidėti prie socialinės atskirties grupių socialinės bei kultūrinės integracijos į visuomenę;
2.1.9. dirbti suaugusiųjų švietimo srityje, prisidėti įgyvendinant ES programas, skirtas suaugusiųjų švietimui;
2.1.10. dirbti kultūros ir kūrybinių industrijų srityse;
2.1.11. paremti gerąją patirtį iš kitų ES ir pažangių pasaulio valstybių ir jose veikiančių organizacijų;
2.1.12. skatinti bendradarbiavimą tarp skirtingų kartų, organizacijų, socialinių grupių bei institucijų.
2.1.13. šviesti ir skatinti visuomenės bendradarbiavimą per knygų leidybą, video filmų, audio ir specialių programų kūrimą, internetinę žiniasklaidą bei socialinius tinklus;
2.1.14. lavinti visuomenės estetinį, literatūrinį skonį, dalyvauti tarpkultūriniame bendradarbiavime, skatinti asmens saviraišką ir kūrybinių galių atskleidimą;
2.1.15. bendradarbiauti su mokymo ir mokslinių tyrimų institucijomis ir prisidėti prie socialinio gerbūvio bei visuomenės pilnaverčio socialinio ir kultūrinio lygio užtikrinimo;
2.1.16. ugdyti sveikos gyvensenos įpročius ir atsakomybės jausmą už sveiką bei tinkamą visoms gyvoms būtybėms aplinką.
2.2. Asociacijos uždaviniai:
2.2.1. organizuoti moterų kultūrinę, aplinkosauginę ir šviečiamąją veiklą;
2.2.2. užmegzti ir palaikyti ryšius su kitomis panašių tikslų siekiančiomis moterų organizacijomis Lietuvoje ir užsienyje;
2.2.3. rengti seminarus, konferencijas, paskaitas, konkursus, parodas, disputus aktualioms visuomenės ir moterųproblemoms spręsti;
2.2.4. supažindinti visuomenę su moterų kūrybos laimėjimais;
2.2.5. samdyti asmenis įstatuose numatytai veiklai vykdyti:
2.2.6. kurti moterų studijų centrus;
2.2.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių kultūros, meno, laisvalaikio organizavimo bei verslo struktūromis ir veikėjais;
2.2.8. inicijuoti šalies kultūrą reglamentuojančių teisinių aktų tobulinimą ir savo kompetencijos ribose dalyvauti rengiant moterų problemas reglamentuojančius įstatymus bei kitus su tuo susijusius norminius aktus;
2.2.9. dalyvauti moterų užimtumo, kultūrini paveldo kultūrinio bendradarbiavimo, aplinkosaugos programose;
2.2.10. teikti Kultūros ministerijai, savivaldybėms, apskričių administracijoms, kitoms organizacijoms siūlymus moterų problemų sprendimo klausimais;
2.3. Įstatuose numatytai veiklai vykdyti ir aukščiau nurodytiems tikslams įgyvendinti Asociacija gali:
2.3.1. turėti sąskaitas bankuose įstatymų nustatyta tvarka;
2.3.2. valdyti, naudoti jai priklausantį turtą ir lėšas bei jais disponuoti;
2.3.3. sudaryti sutartis bei prisiimti įsipareigojimus;
2.3.4. nustatyti savo organizacinę struktūrą, reorganizuotis;
2.3.5. įstatymų nustatyta tvarka būti dalyviu ar steigti juridinį asmenį, kurio atsakomybė už juridinio asmens prievoles yra ribota;
2.3.6. jungtis į sąjungas bei kitus įstatymams neprieštaraujančius judėjimus;
2.3.7. dalyvauti tarptautinių organizacijų veikloje;
2.3.8. užsiimti reklama, leidyba, steigti visuomenės informavimo priemones.
2.3.9. steigti filialus;
2.3.10. Organizuoti susirinkimus: mitingus, demonstracijas, įvairias eitynes, kitokius taikius beginklius susirinkimus ir masinius renginius;
2.3.11. Samdyti asmenis įstatuose numatytai veiklai.
2.3.12. Gauti lėšų ar kitokio turto iš Lietuvos ir užsienio bei tarptautinių asmenų: asociacijų, visuomeninių organizacijų, nevalstybinių organizacijų, fondų, įmonių, fizinių asmenų, kitų juridinių asmenų.
2.3.13. Teikti paramą ir (ar) labdarą visuomeninėms organizacijoms, nevalstybinėms organizacijoms, fondams, taip pat kitiems asmenims, kurie gali būti paramos gavėjais, su sąlyga, kad gauta parama bus naudojama tokiems pat kaip ir šios Asociacijos tikslams, kurie nurodyti šiose įstatuose.
2.4. Savo tikslams įgyvendinti Asociacija gali verstis žemiau išvardinta komercine ūkine veikla:
58.00 | Leidybinė veikla |
58.11 | Knygų leidyba |
58.19 | Kita leidyba |
73.10 | Reklama |
74.00 | Kita profesinė, mokslinė ir techninė veikla |
74.90 | Kita, niekur kitur nepriskirta, profesinė, mokslinė ir techninė veikla |
82.30 | Posėdžių ir verslo renginių organizavimas |
85.50 | Kitas mokymas |
85.52 | Kultūrinis švietimas |
85.59 | Kitas, nieku kitur nepriskirtas, švietimas |
85.60 | Švietimui būdingų paslaugų veikla |
90.0 | Kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla |
91.01 | Bibliotekų ir archyvų veikla |
93.20 | Pramogų ir poilsio organizavimo veikla |
93.29 | Kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla |
96.00 | Kita asmenų aptarnavimo veikla |
96.09 | Kita, nieku kitur nepriskirta, asmenų aptarnavimo veikla |
III. ASOCIACIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
3.1. Asociacijos nariais gali būti pilnamečiai veiksnūs Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, nuolat gyvenantys Lietuvoje, turintys aukštąjį universitetinį išsilavinimą, kurie pripažįsta Asociacijos įstatus ir moka nustatytą nario mokestį.
3.2. Asociacija gali turėti garbės narius ir narius rėmėjus. Garbės nariai tai asmenys pasižymėję įgyvendinant įstatuose numatytus tikslus. Garbės nario vardas suteikiamas visuotinio narių susirinkimo sprendimu. Garbės narys gali dalyvauti visuotiniame narių susirinkime su patariamojo balso teise. Nariai rėmėjai – tai fiziniai bei juridiniai asmenys, visokeriopai remiantys Asociaciją. Nariai rėmėjai gali dalyvauja susirinkime be balsavimo teises.
3.3. Asociacijos narys turi teises:
3.3.1. dalyvauti ir balsuoti Asociacijos visuotiniame narių susirinkime;
3.3.2. rinkti ir būti išrinktu į Asociacijos valdymo bei kontrolės organus;
3.3.3. naudotis Asociacijos teikiamomis paslaugomis;
3.3.4. susipažinti su Asociacijos dokumentais ir gauti visą Asociacijos turimą informaciją apie jos veiklą;
3.3.5. bet kada išstoti iš Asociacijos. Tokiu atveju stojamieji nario įnašai ir nario mokesčiai ar kitaip Asociacijai nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami;
3.3.6. Susipažinti Asociacijos buveinėje, taip pat Asociacijos padalinių buveinėse su Asociacijos narių sąrašais;
3.3.7. naudotis trečių šalių teikiamomis paslaugomis ir nuolaidomis, teikiamomis Asociacijos nariams;
3.3.8. kitas teisės aktuose ir šiuose įstatuose nustatytas teises.
3.4. Asociacijos narys privalo:
3.4.1. Asociacijos visuotinio narių susirinkimo nustatyta tvarka mokėti stojamąjį ir metinį nario mokestį;
3.4.2. nevykdyti veiklos, kuri kenktų Asociacijos ir kitų Asociacijos narių interesams;
3.4.3. vykdyti Asociacijos narių tarpusavio susitarimus ir įsipareigojimus:
3.4.4. laikytis šių įstatų, vykdyti Asociacijos visuotinio narių susirinkimo, Prezidento nutarimus bei kitus sprendimus:
- STOJAMŲJŲ ĮNAŠŲ IR NARIŲ MOKESČIŲ MOKĖJIMO TVARKA
4.1.Stojamųjų įnašų ir narių mokesčių mokėjimo tvarką nustato Visuotinis Asociacijos narių susirinkimas atskiru dokumentu.
- NAUJŲ NARIŲ PRIĖMIMO, NARIŲ IŠSTOJIMO IR PAŠALINIMO IŠ ASOCIACIJOS TVARKA IR SĄLYGOS
5.1. Asmuo, pageidaujantis tapti Asociacijos nariu, turi pateikti raštišką prašymą Asociacijai ar atitinkamo skyriaus atsakingam asmeniui, kuris asmens prašymą dėl priėmimo į Asociaciją turi per 30 apsvarstyti visuotiniame narių susirinkime. Priimant į Asociaciją naują narį, jis supažindinamas pasirašytinai su šiais įstatais, stojamojo ir nario mokesčio dydžiu bei jų mokėjimo tvarka. Susirinkimui patvirtinus, o asmeniui sumokėjus stojamąjį mokestį, ar kai asmens prašymu visuotinis susirinkimas nuo šio mokesčio atleido, pastarasis asmuo įrašomas į Asociacijos narių sąrašą.
5.2. Asociacijos narys bet kada gali išstoti iš Asociacijos, parašęs prašymą Asociacijos Prezidentui. Tokiu atveju stojamieji nario įnašai ir nario mokesčiai ar kitaip Asociacijai nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami.
5.3. Asociacija turi teisę pašalinti narį. Visuotinio narių susirinkimo sprendimu narys gali būti pašalintas, jei jis sistemingai pažeidinėja šiuos įstatus, vienus metus iš eilės nemokėjo nario mokesčio, nevykdė sutartinių įsipareigojimų Asociacijai ir kitiems jos nariams, savo veikla diskreditavo Asociaciją ar jos narius. Nutarimą dėl pašalinimo susirinkimas priima 1/2 susirinkime dalyvaujančių narių balsų dauguma.
5.4. Asociacijos nariui apie svarstymą dėl pašalinimo iš Asociacijos yra pranešama registruotu laišku arba pasirašytinai. Asociacijos narys turi teisę dėl savo elgesio pasiaiškinti raštu ir turi teisę dalyvauti susirinkime, kuriame yra svarstomas jo elgesys.
5.5. Pašalinto nario stojamieji nario įnašai ir nario mokesčiai ar kitaip Asociacijai nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami.
- ASOCIACIJOS ORGANAI
6.l. Asociacijos organai yra:
6.1.1. Visuotinis narių susirinkimas;
6.1.2. Asociacijos vadovas- Prezidentas.
VII. VISUOTINIS NARIŲ SUSIRINKIMAS
7.1.Asociacijos narių visuotinis susirinkimas yra aukščiausiasis Asociacijos organas.
7.2. Visuotinis narių susirinkimas:
7.2.1. priima, keičia, papildo Asociacijos įstatus, keičia buveinės vietą;
7.2.2. renka ir atšaukia Asociacijos Prezidentą ir Revizorių.
7.2.3. tvirtina Asociacijos metinę finansinę atskaitomybę;
7.2.4. priima ir šalina narius, suteikia garbės vardo ar rėmėjo statusą;
7.2.5. priima sprendimą dėl Asociacijos pertvarkymo ar pabaigos (reorganizavimo ar likvidavimo);
7.2.6. atskiru dokumentu nustato stojamųjų įnašų ir narių mokesčių mokėjimo tvarką;
7.2.7. nustato Asociacijos simbolius ir jų naudojimo tvarką;
7.2.8. išklauso Revizoriaus išvadas;
7.2.9. atleidžia narius nuo metinio ir stojamojo mokesčio;
7.2.10. priima sprendimus dėl skyrių, filialų ar atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo;
7.2.11. sprendžia ir kitus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir šiuose įstatuose visuotinio narių susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus, jei pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą tai nepriskirta kitų Asociacijos organų kompetencija ir jei pagal esmę tai nėra valdymo organo funkcijos.
7.3. Visuotinis narių susirinkimas neturi teisės pavesti kitiems Asociacijos organams spręsti pagal Lietuvos Respublikos Asociacijų įstatymą visuotinio narių susirinkime išskirtinei kompetencijai priskirtų klausimų.
7.4. Eilinis visuotinis narių susirinkimas šaukiamas kiekvienais metais per keturis mėnesius nuo einamųjų metų pabaigos.Prezidentas rengia susirinkimo darbotvarkę. Apie rengiamą visuotinį narių susirinkimą, vietą ir laiką Asociacijos nariams turi būti pranešta faksu, elektroniniu paštu, pasirašytinai, registruotu laišku, arba skelbime šiuose įstatuose nurodytame šaltinyje ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki susirinkimo pradžios. Visuotinis narių susirinkimas gali būti sušauktas ir nesilaikant šių terminų visų Asociacijos narių rašytiniu sutikimu.
7.5. Ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki susirinkimo nariams turi būti sudaryta galimybė susipažinti su dokumentais, susijusiais su susirinkimo darbotvarkės klausimais.
7.6. Neeilinis narių susirinkimas turi būti sušauktas, jei to reikalauja ne mažiau kaip 1/5 Asociacijos narių arba revizoriaus prašymu. Neeilinio susirinkimo iniciatoriai Asociacijos prezidentui pateikia paraišką, kurioje nurodomos susirinkimo sušaukimo priežastys, darbotvarkės projektas, pasiūlymai dėl susirinkimo datos ir vietos. Jei darbotvarkėje siūlomi spręstini klausimai neišsprendžiami kitais būdais, vadovas privalo sušaukti visuotinį narių susirinkimą per 2 mėnesius nuo paraiškos pateikimo.
7.7. Susirinkimas yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Asociacijos narių. Sprendimai priimami paprasta balsų dauguma (remiantis LR Asociacijų įstatymo 8 str. 7 punkte nustatyta tvarka), išskyrus šių įstatų VII straipsnio 7.2 dalies 7.2.1., 7.2.2 ir 7.2.5 punktą, kuriam priimti reikia ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių susirinkime balsų ir 3/4 balsų dauguma – šių įstatų XIII str. 13.4. p. Asmenys, balsuodami susilaikę, neskaičiuojami, tai yra jie laikomi balsavimo metu nedalyvavusiais asmenimis).
7.8. Jeigu visuotiniame narių susirinkime nėra kvorumo, ne anksčiau kaip praėjus 10 dienų ir ne vėliau kaip praėjus 15 dienų nuo neįvykusio Susirinkimo dienos tokia pat tvarka turi būti sušauktas pakartotinis visuotinis narių susirinkimas, kuris turi teisę priimti sprendimus neįvykusio susirinkimo darbotvarkės klausimais, nesvarbu, kiek susirinkime dalyvavo Asociacijos narių.
7.9. Susirinkime sprendžiamojo balso teisę turi Asociacijos nariai. Vienas narys turi vieną balsą. Asociacijos nariams atstovaujantis narys turi tiek balsų, keliems nariams jis atstovauja. Atstovaujantis narys turi turėti atstovaujamojo įstatymo nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą.
VIII. ASOCIACIJOS PREZIDENTAS
8.1.Laikotarpiu tarp Visuotinių narių susirinkimų Asociacijos veiklai vadovauja ir ją atstovauja Asociacijos Prezidentas. Jis turi teisę priimti sprendimus visais Asociacijos veiklos klausimais, išskyrus tuos, kurie šių įstatų priskirti Visuotinio narių susirinkimo kompetencijai.
8.2.Asociacijos Prezidentas renkamas 3 metams. Jo kadencijų skaičius neribojamas. Asociacijos Prezidentu gali būti renkamas tik Asociacijos narys.
8.3.Asociacijos Prezidentas:
8.3.1. veikia Asociacijos vardu santykiuose su trečiaisiais asmenimis, sudaro sandorius Asociacijos vardu;
8.3.2. šaukia ir rengia Visuotinius narių susirinkimus;
8.3.3. organizuoja Visuotinio narių susirinkimo nutarimų ir Asociacijos sprendimų įgyvendinimą;
8.3.4. atsako už finansinės atskaitomybės sudarymą, sprendžia klausimus, susijusius su Asociacijos veiklos organizavimu;
8.3.5. prižiūri ir kontroliuoja kaip Asociacijos nariai vykdo įsipareigojimus:
8.3.6. sprendžia dėl Asociacijos lėšų ir turto panaudojimo ir tvarkymo, sutinkamai su Asociacijos veiklos tikslais, pagrindiniais principais ir Visuotinio narių susirinkimo nutarimais;
8.3.7. rengia ir pateikia visuotiniam narių susirinkimui Asociacijos veiklos ataskaitą;
8.3.8. tvirtina Asociacijos veiklos programą ir metinę finansinę ataskaitą;
8.3.9. vykdo kitas Visuotinio narių susirinkimo pavestas funkcijas;
8.3.10. organizuoja Asociacijos veiklą ir sprendžia einamuosius klausimus.
8.3.11. sudaro Asociacijos komitetus, darbo grupes ir kitus organus Asociacijos veiklos užduotims vykdyti;
8.3.12. atsako už duomenų ir dokumentų pateikimą juridinių asmenų registrui;
8.3.13. atsako už Asociacijos narių registravimą;
8.3.14. išduoda įgaliojimus ir prokūras.
8.3.15. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir šiuose įstatuose valdymo organo kompetencijai priskirtus klausimus.
- DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ASOCIACIJOS VEIKLĄ PATEIKIMO NARIAMS TVARKA
9.2. Dokumentų ir kitos informacijos apie Asociacijos veiklą pateikimo nariams tvarką nustato visuotinis susirinkimas atskiru dokumentu.
- PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA
10.1. Pranešimai apie šaukiamą visuotinį narių susirinkimą ir kiti įstatuose numatyti Asociacijos pranešimai siunčiami kiekvienam Asociacijos nariui faksu, elektroniniu paštu, registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai. Pranešime turi būti nurodyta susirinkimo darbotvarkė, susirinkimo vieta ir laikas.
10.2. Asociacijos Visuotinio susirinkimo, Prezidento nutarimai ir kiti pranešimai, su kuriais reikia supažindinti narius arba kitus asmenis, išsiunčiami arba pateikiami gavėjui asmeniškai ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų priėmimo. Už savalaikį ir tinkamą nutarimų ir kitų pranešimų išsiuntimą atsako Prezidentas. Nutarimai, sprendimai ir kitipranešimai siunčiami registruotu laišku arba įteikiami asmeniškai, gavėjui pasirašant.
10.3. Asociacijos dokumentuose, kuriais pateikiami užsakymai, taip pat laiškuose turi būti nurodyti:
1) Registras, kuriame Asociacija yra įregistruota, registro adresas;
2) Asociacijos kodas;
3) Asociacijos pavadinimas pagal Asociacijos įregistravimo pažymėjimą;
4) Asociacijos buveinės adresas pagal Asociacijos įstatus;
5) jei Asociacija yra likviduojama, prieš Asociacijos pavadinimą turi būti žodis „likviduojamas“.
10.4. Jei Asociacijos narys keičia savo adresą, jis privalo Asociacijai apie tai pranešti. To nepadarius, senuoju adresu išsiųstas pranešimas bus laikomas įteiktu.
10.5. Bet kuris Asociacijos siunčiamas pranešimas ar atsakymas adresatui laikomas įteiktu, jeigu jis įteikiamas iki nustatyto termino pabaigos. Už savalaikį pranešimų išsiuntimą atsakingas Vadovas.
10.2. Vieši pranešimai ir skelbimai Lietuvos Respublikos Asociacijų įstatymo ir LR Civilinio kodekso nustatytais privalomais atvejais skelbiami dienraštyje „Kauno diena” ir (arba) pranešami nariams ir kreditoriams Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka ir terminais.
- FILIALŲ STEIGIMO BEI LIKVIDAVIMO TVARKA
11.1.Asociacija turi teisę steigti filialus Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse. Asociacijos filialas yra Asociacijos padalinys, turintis atskirą buveinę ir atliekantis visas ar dalį Asociacijos funkcijų.
11.2.Asociacijos filialas neturi juridinio asmens teisių. Asociacija atsako už filialo prievoles visu savo turtu, o filialas atsako pagal Asociacijos prievoles. Filialas veikia pagal Asociacijos įstatus ir suteiktus įgaliojimus, kurie nurodyti filialo nuostatuose.
11.3.Asociacijos filialai steigiami ir likviduojami visuotinio narių susirinkimo sprendimu, didesne nei 1/2 balsų dauguma. Asociacijos narių susirinkimas skiria filialo valdymo organus ir tvirtina filialo nuostatus.
XII. ASOCIACIJOS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA
12.1. Sprendimą dėl Asociacijos įstatų keitimo ir papildymo priima Visuotinis narių susirinkimas ne mažesne kaip 2/3 visuotiniame narių susirinkime dalyvaujančių balsų dauguma.
12.2. Visuotiniam narių susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti ar papildyti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo Vadovas. Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo juridinių asmenų registre dienos.
XIII. LĖŠŲ IR PAJAMŲ NAUDOJIMO, VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA
13.1. Asociacijai nuosavybės teise gali priklausyti pastatai, transporto priemonės, įrenginiai ir kitas jos įstatuose numatytai veiklai reikalingas turtas, kuris gali būti įgytas iš tokių lėšų šaltinių:
13.1.1. narių stojamieji ir einamieji nario mokesčiai;
13.1.2. valstybės ar savivaldybės tikslinės paskirties lėšos;
13.1.3. fizinių ir juridinių asmenų neatlygintinai perduotos lėšos ir turtas;
13.1.4. palikimai pagal testamentą tenkantys Asociacijai;
13.1.5. kredito įstaigų palūkanos, mokamos už jose saugomas lėšas;
13.1.6. Asociacijos įsteigtų įmonių pelnas;
13.1.7. kitos teisėtai gautos lėšos.
13.2. Asociacijos pajamos, gautos iš veiklos, kuri nėra numatyta jos įstatuose, taip pat gautos arba panaudotos pažeidžiant įstatymus, išieškomos į valstybės biudžetą įstatymų nustatyta tvarka.
13.3. Pinigus, gautus kaip paramą, taip pat kitus negrąžintinai gautus pinigus ir kitą turtą Asociacija naudoja juos davusio asmens nurodytiems tikslams, jeigu asmuo tokius tikslus nurodė. Asociacija šiuos pinigus laiko atskiroje sąskaitoje, taip pat sudaro išlaidų sąmatą, jei tai numatyta teisės aktuose arba pinigus davęs asmuo to reikalauja. Asociacija negali priimti pinigų ar kito turto, jei duodantis asmuo nurodo juos naudoti kitiems, nei Asociacijos įstatuose nustatytiems, tikslams.
13.4. Asociacija gali parduoti, perleisti, įkeisti ilgalaikį turtą, taip pat laiduoti ir garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą tik visuotinio narių susirinkimo sprendimu 3/4 balsų dauguma ir laikantis LR Asociacijų įstatymo 16 str. nuostatų.
13.5. Asociacijos lėšų ir pajamų naudojimo veiklos kontrolę atlieka Revizorius.
13.6. Revizorių renka visuotinis narių susirinkimas 3 metams.
13.7. Revizorius, kontroliuodamas Asociacijos lėšų ir pajamų naudojimą, privalo:
13.7.1. ne rečiau kaip vieną kartą per metus patikrinti Asociacijos finansinę atskaitomybę ir kitus buhalterinės veiklos dokumentus;
13.7.2. Visuotinio narių susirinkimo ar Prezidento pavedimu atlikti neeilinius finansinius ir buhalterinius patikrinimus;
13.7.3. kontroliuoti, kaip laikomasi Asociacijos įstatų ir jos valdymo organo reikalavimų finansų klausimais;
13.7.4. artimiausiame Visuotiniame narių susirinkime pranešti apie nustatytus pažeidimus, bei informuoti Prezidentą;
13.7.5. visuotiniam narių susirinkimui pateikti Asociacijos finansinės veiklos metų ataskaitą;
13.7.6. pateikti pasiūlymus visuotiniam narių susirinkimui dėl patikrinimo rezultatų.
Įstatai patvirtinti visuotiniame narių susirinkime 2014-11-29, Protokolas Nr.
Asociacijos Prezidentė
- Poškienė __________________________ A.V.
2014-11-29
REGULATIONS
OF LITHUANIAN ASSOCIATION OF UNIVERSITY WOMEN
- GENERAL PROVISIONS
1.5. Lithuanian Association of University Women (hereinafter – the Association, LUMA) is a limited liability, a non-profit public entity.
1.6. Legal form – association.
1.7. In its activities the Association is guided by the Law of Association of the Republic of Lithuania, the Civil Code and other laws, resolutions andlegislation of the Republic of Lithuania, as well as these Regulations.
1.8. Since the date of its registration the Association has a financial, organizational, and legal autonomy, its own seal and bank account, the freedom of statutory operation initiative and decision-making. The Association shall be liable for its obligations only by its own property and shall not be liable for the commitments of its Members.
1.9. The time of the Association activities is unlimited.
- OBJECTIVES OF THE ASSOCIATION PERFORMANCE
2.1. Objectives of the Association performance:
2.1.17. to unite and near the women with higher education, regardless of their race, nationality, religious and political beliefs;
2.1.18. to support international cooperation of women, to represent women in international organizations;
2.1.19. to elevate culture and education in Lithuania;
2.1.20. to encourage women for the intellectual work and professional development;
2.1.21. to care for the implementation of equality between women and men;
2.1.22. to develop citizenship;
2.1.23. to collect and disseminate information about prominent Lithuanian woman;
2.1.24. to initiate and perform innovative projects, solving social problems of the society, to contribute to the social and cultural integration ofsocially excluded groups into the society;
2.1.25. to work in the field of adult education, to contribute to the implementation of the EU programs for adult education;
2.1.26. to work in the fields of cultural and creative industries;
2.1.27. to support the best practices of the EU and other advanced countries of the world, as well as their operating organizations;
2.1.28. to promote the cooperation between different generations, organizations, social groups and institutions;
2.1.29. to educate and promote public cooperation through the publishing of books, videos, audio and special applications, online media andsocial networks;
2.1.30. to develop public aesthetic, literary taste, to participate in intercultural cooperation, to promote personal expression and disclosure ofcreative powers;
2.1.31. to collaborate with educational and research institutions and to contribute to the social welfare and assurance of a full public social andcultural level;
2.1.32. to promote healthy lifestyle habits and a sense of responsibility for the healthy and appropriate environment for all living beings.
2.2. Tasks of the Association:
2.2.11. to organize cultural, environmental and educational activities for women;
2.2.12. to establish and to maintain contacts with other similar women organizations in Lithuania and abroad;
2.2.13. to organize seminars, conferences, lectures, competitions, exhibitions, debates on relevant public and women’s issues;
2.2.14. to raise public awareness of women’s creative achievements;
2.2.15. to hire people for the activities anticipated in the Regulations:
2.2.16. to establish women’s studies centres;
2.2.17. to cooperate with culture, art, leisure and business structures and actors of the Republic of Lithuania and other countries;
2.2.18. to initiate the improvement of legislation regulating the national culture and within the scope of their competence to participate in the preparation of legislation and other related regulations addressing women’s issues;
2.2.19. to participate in the programs of women employment, cultural heritage, cultural cooperation, as well as environmental programs;
2.2.20. to provide proposals on the problem resolution for the Ministry of Culture, municipalities, county administrations, and other women’sorganizations;
2.3. In order to implement the activities indicated in the Regulations and the objectives presented above, the Association may:
2.4.1. have bank accounts in accordance to the procedures established by the legislation;
2.4.2. own, use its property and funds and to dispose of them;
2.4.3. enter into contracts and commitments;
2.4.4. determine its organizational structure, reorganize;
2.4.5. be a participant in or set up a legal entity whose liability for the obligations of a legal person is limited according to the law;
2.4.6. join unions and other movements that do not conflict with the laws;
2.4.7. participate in international organizations;
2.4.8. engage in advertising and publishing; establish media;
2.4.9. establish branches;
2.4.10. organize gatherings: meetings, demonstrations, various marches and other peaceful unarmed gatherings and mass events;
2.4.11. hire people for the activities anticipated in the Regulations;
2.4.12. receive funds or other assets from Lithuanian, foreign and international persons: associations, community organizations, non-governmental organizations, foundations, companies, individuals and other legal entities;
2.4.13. provide support and (or) charity for public organizations, non-governmental organizations, foundations, as well as other persons who may be beneficiaries, provided that the granted support will be used in line with the purposes of the Association specified in these Regulations.
2.5. In order to implement its goals the Association may engage in the commercial economic activities listed below:
58.00 | Publishing |
58.11 | Book publishing |
58.19 | Other types of publishing |
73.10 | Advertise |
74.00 | Other professional, scientific and technical activities |
74.90 | Other unclassified professional, scientific and technical activities |
82.30 | Organization of meetings and business shows |
85.50 | Other educational activities |
85.52 | Cultural education |
85.59 | Other unclassified educational activities |
85.60 | Educational support services |
90.0 | Creative, art and entertainment activities |
91.01 | Library and archive activities |
93.20 | Entertainment and recreational activities |
93.29 | Other entertainment and recreational activities |
96.00 | Other activities of personal service |
96.09 | Other unclassified activities of personal service |
III. RIGHTS AND OBLIGATIONS OF THE ASSOCIATION MEMBERS
3.3. The Association Members may be capable adult citizens of the Republic of Lithuania and foreigners permanently residing in Lithuania with a university education, who recognize the Regulations of the Association and pay a set membership fee.
3.4. The Association may have honorary members and supporting members. Honorary members are people distinguished in implementing the goals indicated in the Regulations. A name of the honorary member is awarded by the decision of a General Meeting. An honorary member may attend the general Meeting with an advisory capacity. Supporting members are both natural and legal persons, fully supporting the Association.Supporting members may participate in a Meeting without voting rights.
3.5. The Association member shall have the following rights:
3.3.9. to attend and to vote at the General Meeting of the Association;
3.3.10. to elect and to be elected to the management and control bodies of the Association;
3.3.11. to use the services provided by the Association;
3.3.12. to have an access to the documents of the Association and to obtain all available information of the Association on its activities;
3.3.13. at any time to withdraw from the Association. In this case, entry fees and membership fees to the Association or funds and property otherwisetransferred to the ownership of the Association shall not be refundable;
3.3.14. at the Association office, as well as offices of the Association departments, to get an access to a list of the Association Members;
3.3.15. to use third-party services and discounts offered to the Association Members;
3.3.16. other rights set by legal acts and these Regulations.
3.6. The Association member must:
3.6.1. pay an entrance fee and annual membership fee according to the procedures set by the General Meeting of the Association;
3.6.2. refrain from the activities that would harm the interests of the Association and other Members of the Association;
3.6.3. carry out mutual agreements and commitments of the Association Members:
3.4.5. follow these Regulations, implement the decisions of the General Meeting of the Association, the President, as well as other resolutions:
- PROCEDURES FOR THE PAYMENT OF ENTRY AND MEMBERSHIP FEES
4.1. Procedures for the payment of entry and membership fees are determined by the General Meeting of the Association in a separate document.
- PRECUDURES AND CONDITIONS OF THE NEW MEMBER ACCEPTANCE, WITHDRAWAL AND EXPULSION FROM THE ASSOCIATION
5.6. A person, who wishes to become a Member of the Association, must submit a written request to the Association or the responsible person of an appropriate department, who is obliged to consider the person’s application for the admission to the Association in the General Meeting within 30days. A new Member of the Association shall be in person familiarized with these Regulations, a size and payment procedure of an entry fee. After an approval of the Meeting and the payment of an entry fee, or after the exemption from this fee by the General Meeting under the request of theperson, the stated person shall be added to the list of the Association Members.
5.7. A Member of the Association may at any time secede from the Association upon the request to the President of the Association. In this case, entrance fees and membership fees to the Association or funds and property otherwise transferred to the ownership of the Association shall not be refundable.
5.8. The Association shall have the right to dismiss a Member. A Member shall be dismissed by the decision of the General Meeting, if they aresystematically breaching these Regulations, have not paid a membership fee for one year in a row, breach their contractual obligations to the Association and other Members, and have discredited the Association or its members by their actions. The decision on the dismissing of the Member should be taken by 1/2 of votes of the attending Members.
5.9. The Member of the Association shall be notified on the Meeting for the dismissing from the Association by registered mail or in person. TheAssociation Member shall have the right to give an explanation for their behaviour in writing and shall be entitled to the right to attend the Meeting, which is considering their behaviour.
5.10. Entry fees and membership fees or funds and property of a dismissed Member otherwise transferred to the ownership of the Association shall not be refundable.
- BODIES OF THE ASSOCIATION
6.l. Bodies of the Association are:
6.1.1. General Meeting;
6.1.2. Head of the Association – the President.
VII. GENERAL MEETING
7.3.The General Meeting of the Association is the supreme body of the Association.
7.4. The General Meeting shall:
7.9.1. adopt, amend, supplement the Regulations of the Association; change a location for the office;
7.9.2. elect and dismiss the President and Controller of the Association.
7.9.3. approve annual financial statements of the Association;
7.9.4. admit and dismiss members, award a name for honorary members and supporting members;
7.9.5. decide on the reorganization or liquidation of the Association;
7.9.6. sets procedures for the payment of entry fees and membership fees by a separate document;
7.9.7. assign the Association symbols and the procedure of their use;
7.9.8. hear conclusions of the Controller;
7.9.9. exempt the Members from an annual and entry fee;
7.9.10. make decisions on the establishment of departments, branches or representative offices and the termination of their activities;
7.9.11. address other issues within the competence of the General Meeting set by the Law of Association of the Republic of Lithuania and these Regulations of the Association, if in accordance with the Law of Association of the Republic of Lithuania, they are not within the competence of other bodies of the Association, and if in accordance to their essence, these are not the functions of a governing body.
7.10. The General Meeting shall not be entitled to right to appoint other bodies of the Association to deal with issues within the exclusive competence of the General Meeting, according to the Law of Association of the Republic of Lithuania.
7.11. The Annual General Meeting shall be convened annually within four months from the end of the current year. The President shall prepare an agenda. The information on the preparation, place and time of the General Meeting shall be presented to the Members of the Association by fax, e-mail, registered letter, in person or by a notice in the source specified by these Regulations not later than 15 days before the Meeting. The General Meeting may also be convened in breach of these terms under a written consent of all the Members of the Association.
7.12. Not later than 3 days prior to the Meeting the Members should be given access to the documents related to an agenda.
7.13. The General Meeting shall be held if requested by at least 1/5 of the Members of the Association or the Controller. Initiators of the ExtraordinaryMeeting shall submit an application stating the reasons for convening the Meeting, a draft agenda, proposals for the Meeting dates and locations to the President of the Association. If the issues proposed on the agenda cannot be settled by other means, the President must convene a General Meeting within two months from the submission of an application.
7.14. The Meeting shall be considered valid, if it is attended by more than half of the Members of the Association. Decisions are taken by the simplemajority (in accordance to Art. 8, Par. 7 of the Law of Association of the Republic of Lithuania), with the exception of Art. VII, Part 7.2, Items7.2.1., 7.2.2 and 7.2.5 of these Regulations, for which at least 2/3 majority of the votes of the Members present at the Meeting and 3/4 of the simple majority is necessary – Art. XIII, Item 13.4 of these Regulations. Persons, who abstained from voting, are not counted; they are considered absentduring the voting.
7.15. If a quorum is not present during the General Meeting, not earlier than 10 days and not later than 15 days from the date of the adjourned Meeting,the General Meeting shall be re-convened and shall have the right to make decisions on the issues of an agenda of the adjourned Meeting despite the number of the Association Members present at the Meeting.
7.16. In the Meeting the odd man shall be attributed to the Members of the Association. Each Member shall have a single vote. A Member representing other Members of the Association shall have a number of votes equal to a number of people they represent. The representing Member must have an authorization approved by the procedures in accordance with the Law of Representation.
VIII. PRESIDENT OF THE ASSOCIATION
8.4.During the period between the General Meetings, activities of the Association are managed and represented by the President of the Association.He has the right to take decisions on all issues of the Association, except for those that, in accordance to the Regulations, are within the competence of the General Meeting.
8.5.The President of the Association shall be elected for the period of 3 years. The number of their tenures shall be unlimited. The President of the Association can only be elected from the Members of the Association.
8.6.The President of the Association shall:
8.3.16. act on behalf of the Association in respect to its relations to third parties; make transactions on behalf of the Association;
8.3.17. convene and hold the General Meeting;
8.3.18. organize the implementation of resolutions and decisions of the General Meeting of the Association;
8.3.19. be responsible for financial reporting; address issues related to the organization of the Association activities;
8.3.20. supervise and control the fulfilment of obligations by the Association Members:
8.3.21. decide on the use and management of assets and funds of the Association, in accordance to the purposes of the Association activities,basic principles and resolutions of the General Meeting;
8.3.22. prepare and submit the report on the Association activities to the General Meeting;
8.3.23. approve the program of the Association activities and the annual financial report;
8.3.24. perform other functions assigned by the General Meeting;
8.3.25. organize the activities of the Association and address current issues.
8.3.26. structure committees, working groups and other organs of the Association for the performance of the Association activities;
8.3.27. be responsible for the data and document submission to the Register of Legal Entities;
8.3.28. be responsible for the registration of the Association Members;
8.3.29. issue the authorizations and procuration;
8.3.30. address other issues within the competence of a governing body set by the Law of Association of the Republic of Lithuania and these Regulations.
- PROCEDURES FOR THE SUBMISSION OF DOCUMENTS AND OTHER INFORMATION ON THE ASSOCIATION ACTIVITIES TO THE MEMBERS
9.2. Procedures for the submission of documents and other information on the Association activities to the shall be are established by the General Meeting in a separate document.
- PROCEDURE OF NOTIFICATION AND ANNOUNCEMENT
10.6. Notices of the convened General Meeting and other notices of the Association provided in the Regulations shall be presented to each Member of the Association by fax, e-mail, registered letter or in person. The notice shall specify an agenda, place and time of the Meeting.
10.7. Resolutions and other notices of the General Meeting of the Association and the President, which must be presented to the Members or other persons, shall be sent or presented to the recipient in person no later than 15 days after their adoption. The President shall be responsible for timely and appropriate shipment of resolutions and other notices. The resolutions, decisions and other notices shall be sent by the registered mail or shall be presented to the recipient in person.
10.8. The Association documents that provides the orders, as well as letters, must indicate:
6) the Register, in which the Association is registered, an address of the Register;
7) the Association Code;
8) the name of the Association in accordance with the Association registration certificate;
9) an address of the office of the Association according to the Regulations of Association;
10)in case the Association is liquidated, the word “liquidated” should be attached to the name of the Association.
10.9. If a Member of the Association changes their address, they must notify the Association about this. In case of failing to do this, a notice sent to the old address shall be considered to have been presented.
10.10. Any notice or answer to the addressee sent by the Association shall be deemed to have been presented, if it is presented prior to the setdate. The President shall be responsible for timely and appropriate shipment of notices.
10.11. Public announcements and notices shall be published in the newspaper “Kauno diena” in the obligatory cases laid down by the Law ofAssociation and the Civil Code of the Republic of Lithuania Law, and (or) shall be presented to the Members and creditors in accordance to the procedures and terms established by the legislation of the Republic of Lithuania.
- PROCEDURES FOR THE ESTABLISHMENT AND LIQUIDATION OF BRANCHES
11.4. The Association shall have the right to establish branches in the Republic of Lithuania and foreign countries. A branch of the Association is a unit of the Association having a separate office and implementing all or part of the Association’s functions.
11.5. The Association branch has no rights of a legal entity. The Association shall be liable for the obligations of branches by all of its assets and a branch shall be liable for the obligations of the Association. The branch operates under the Regulations of the Association and the powers referred to in the regulations of the branch.
11.6. Branches of the Association shall be established and liquidated by the resolution of the General Meeting, by more than 1/2 of votes. The General Meeting shall appoint bodies of the branch management and shall approve the regulations of the branch.
XII. PROCEDURES OF THE REVISION OF THE ASSOCIATION REGULATIONS
12.3. The decision on the revision of and addition to the Regulations of the Association shall be adopted by the General Meeting, by the simple majority of at least 2/3 votes of the Members present in the General Meeting.
12.4. When the General Meeting makes a decision to revise or supplement the Regulations, the entire text of the amended Regulations of the Association is written down and signed by the President. Amendments to the Regulations shall take effect from the date of their registration inthe Register of Legal Entities.
XIII. PROCEDURES FOR THE USE OF INCOME AND FUNDS; PERFORMANCE MONITORING
13.8. According to the ownership right, the Association may own buildings, vehicles, equipment and other property necessary for the activities established in its Regulations that can be purchased using the following sources of funds:
13.8.1. entry and current membership fees;
13.8.2. state or municipal funds for special purposes;
13.8.3. gratuitous funds and assets of natural and legal persons;
13.8.4. bequests devolved to the Association according to a will;
13.8.5. interest of the credit institutions paid for the stored funds;
13.8.6. profits of companies established by the Association;
13.8.7. other legally obtained funds.
13.9. The Association income derived from the activities that are not provided in its Regulations, as well as received or used by breaching the laws, arerecovered to the state budget according to the procedures established by the legislation.
13.10. The Association uses money received as a support, as well as other non-refundable money and assets, for the purposes specified by the person who provided these assets, if the person has specified these purposes. The Association shall keep the money in a separate bank account, and shall alsostructure the cost estimate, if this is established in the legislation or required by the person, who provides the money. The Association cannotaccept money or other assets, if the person, who provides them, forbids their use for the purposes other than established by the Regulations of the Association.
13.11.The Association may sell, transfer, mortgage fixed assets, as well as use them as a guarantee for the fulfilment of the obligations of other entitiesonly by the decision of the General Meeting – by the simple majority of 3/4 votes and in accordance to the provisions of Art. 16 of the Law of Association of the Republic of Lithuania.
13.12.The use of funds and income of the Association shall be monitored by the Controller.
13.13. The Controller shall be elected by the General Meeting for the period of 3 years.
13.14.While monitoring the use of funds and revenues of the Association the Controller must:
13.14.1. at least once a year check the Association’s financial statements and other accounting records;
13.14.2. by order of the General Meeting or the President carry out extraordinary financial and accounting controls;
13.14.3. monitor the compliance with the Regulations of the Association and the requirements of its governing body on financial issues;
13.14.4. report any detected irregularities in the next General Meeting and to inform the President on them;
13.14.5. submit an annual report on financial activities to the General Meeting of the Association;
13.14.6. submit proposals to the General Meeting on the inspection results.
The Regulations are approved by the General Meeting on 29/11/2014, Protocol no.
President of the Association
D. Poskiene __________________________ L.S.
29/11/2014